Dag 11: Tokyo, Japan

17 mei 2019 - Shinjuku, Japan

Hoi allemaal,

Nou het is eindelijk het moment ik ben in het grote Tokyo aangekomen vandaag en wat is het weer een wereld van verschil. Het is hier in vergelijking met Kyoto (waar ik het op sommige momenten al druk vond) echt een heksenketel aan mensen zeg :). En dan heb ik  het nog niet eens over alle geluiden die erbij horen van de verschillende winkels, gamehallen, pachinko hallen en wat al die mensen produceren het is wel een beetje een zintuigen overload kan ik je vertellen hahaha.

20190517_151920

20190517_170045

Het hotel waar ik in verblijf is zoals je op de foto kan zien bijna niet te missen dankzij de grote Godzilla bovenop wat het ook wel weer makkelijk maakt om te vinden als je aan de wandel bent in dit gebied :). Het hotel begint op de 8e verdieping wat toch wel een beetje gek is maar eronder zit de bioscoop, en de entree is ook echt heel apart zoals je kan zien op de foto hieronder.

20190517_164459

Eerst mezelf maar even inchecken en de kamer bekijken welke zeer zeker weer erg mooi is maar toch ook wel weer aan de kleine kant, wederom de koffer kan niet open ergens geplaatst worden die moet maar aan het voeteinde van het bed komen, desondanks bevalt deze zeer goed want je begint er aan te wennen dat de ruimte nou eenmaal beperkt is.

20190517_19073620190517_19075620190517_19081220190517_190917

20190517_190928

Ik heb natuurlijk al een beetje de buurt rondom het hotel bekeken en ja wat zal ik zeggen het is precies zoals verwacht van Shinjuku en Kabukicho het is hier levendig, in your face en het heeft toch wel een vide van dat het zeer gezellig is je moet alleen goed opletten want het stikt hier van de hostclubs en sommige zien er niet zo uit maar eerder als een gezellig restaurant bijvoorbeeld. Ik zal later nog wel wat foto's delen van de omgeving zelf voor nu sluit ik af met een foto van het avondeten, wederom Yakisoba en ditmaal met spicy beef die inderdaad wel een lekkere kick had. En dan denk je misschien alweer Yakisoba? Tja ik kan er niks aan doen dit is gewoon zo een lekker gerecht en overal net even anders ondanks dat de basis hetzelfde is.

20190517_202502

Morgen ga ik op het station proberen een Suica kaart te scoren, een soort OV chip maar dan 1 die je bijvoorbeeld ook in supermarkten kan gebruiken voor kleine aankopen, en ga ik naar de wijk Shibuya waar onder andere het meest drukke kruispunt is van Tokyo (en ik vond het hier al druk met oversteken....), het standbeeld van Hachiko en nog veel meer plekken om te zien en te ontdekken.

1. Bee:
    17 mei 2019
    Wat een avontuur! Have fun in Tokyo en zorg dat je wel op de foto gaat in je outfit (en deze uiterrard wel even posten) mocht MarioKart nog lukken door de stad😀
  2. Pieter:
    17 mei 2019
    heb je onderweg nog Mount Fuji gezien?
  3. Nina:
    17 mei 2019
    wanneer ga je nou die gevaarlijke vis eten?
  4. Arie:
    18 mei 2019
    Even maar weer eens reageren op de reacties :)

Bee: Ik heb ze nog niet door de stad zien rijden dus ik heb nog geen idee of dit nog mogelijk ik ben die wijk nog niet in geweest namelijk. En de foto posten...hmm we will see :P

Pieter: Nee helaas kon ik Mount Fuji niet zien vanaf de trein daar er, zoals gewoonlijk begreep ik, er teveel bewolking rondom Mount Fuji was. Wellicht heb ik 1 van de andere dagen meer geluk :)

Nina: Die staat nog altijd op mijn lijstje maar dan wel in een goed restaurant natuurlijk. De beste die ik kon vinden voor mijn vertrek zitten in de wijk Ginza en die staat tegen het einde van de vakantie pas op de planning dus nog even geduld :P