Dag 18: Tokyo, Japan

24 mei 2019 - Shinjuku, Japan

Hoi allemaal,

Zo weer een dag om en wat een mooie dag was het weer met strak blauwe lucht en een heerlijke 27 graden :) een prima dag om naar Odaiba te gaan al zeg ik het zelf. Dit keer is het een beste rit die ik moet ondernemen want ik moet maar liefst 2 keer overstappen en ben bijna een uur onderweg, maar dat was het allemaal wel weer waard hoor.

Odaiba is een groot kunstmatig gemaakt eiland wat zich in de baai van Tokyo bevind en van alles te bieden heeft. Shoppen, parken, een strand, een game center echt genoeg te doen dus. Alles is ook echt heel erg netjes en goed onderhouden waardoor wandelen hier echt een genot is.

20190524_133106

Na wat rond gelopen te hebben opzoek naar Diver City (een shopping mall) kwam ik de ingang tegen met de eerst echte bezienswaardigheid namelijk een belachelijk grote Gundam, voor de rest even een kleine uitleg: Gundam is een animatie serie welke echt een hele grote fanbase heeft en dat is ook goed te merken met een grote expositie/winkel op de bovenste etage van Diver City.

20190524_13373520190524_133742

20190524_140647

Nadat ik alle etages was afgelopen en de winkels had bekeken ben ik nog even gaan kijken bij de speelautomaten en echt ik heb het al eens eerder gezegd maar deze was toch wel weer bijzonder hoor. Hier had je namelijk speel automaten waar je snoep en chips als prijs kon winnen en 1 van de meest belachelijke moest ik natuurlijk even op de foto zetten....chips iemand?

20190524_135734

In de kelder, zoals hier heel gewoon is leer ik steeds beter, was er food court met echt zoveel keuze. Ik heb hier zelf even snel een burger gegeten :) en mocht je nog ruimte voor een toetje hebben op dat moment dan kan je altijd natuurlijk een klein suikerspinnetje halen :P

20190524_144240

Vervolgens maar weer terug naar buiten om verder te wandelen en te zien wat ik nog allemaal tegen zou komen. Onderweg natuurlijk een paar foto's genomen van de gebouwen in de omgeving, het grootste reuzenrad op de London Eye na en het gebouw van Fuji Entertainment (een TV zender hier in Japan) en bij sommige misschien ook wel bekend door tekenfilms of games. En natuurlijk kon een foto van het uitzicht naar het vaste land met de Rainbowbridge niet ontbreken.

20190524_14494320190524_14535920190524_152732

20190524_153926

Tot slot ben ik nog even door het winkel gedeelte genaamd Decks gelopen welke vooral zaken heeft in merken als Billabong, Quicksilver, etc om vervolgens weer langzaamaan terug te gaan naar het metro station en uiteindelijk het hotel. Maar niet voordat ik nog even een bijzondere dame op de foto had gezet, nou je een replica van een bijzondere dame welke hier kennelijk ook een plekje heeft gekregen :)

20190524_153236

Morgen wordt ook weer een volle dag met eerst een bezoekje aan Nakano Broadway en vervolgens aan de wijk Ginza. Vandaag had ik niet zoveel zin om moeilijk te doen en te zoeken naar een eetgelegenheid dus ik heb wederom lekker makkelijk gedaan en gewoon zo een heerlijke pizza naar binnen gehapt zoals eerder deze week, maar dit keer wel met een salade vooraf (die eigenlijk een beetje tegen viel...).

20190524_193041

1. Karine:
    24 mei 2019
    Hoi Arie. Super steeds je verhalen per dag zo toch n beetje wat opgestoken van Japan 😀
  2. Helga:
    24 mei 2019
    Hè Arie, fijn dat het weer weer wat beter is, ga je nog een nachtje in zo'n capsule slapen ? Mooie verhalen weer vd afgelopen dagen , en wat een mooie ervaring voor je , het gaat je vast veel te snel dus geniet nog ff extra van de komende dagen .
    Dikke kus