Dag 19: Tokyo, Japan

25 mei 2019 - Shinjuku, Japan

Hoi allemaal,

Zoals gisteren al vermeld ben ik vandaag naar twee plekken geweest om te beginnen ben ik eerst naar Nakano geweest voor Nakano Broadway. Een apart overdekt winkelcenter met hierbinnen allemaal eigenaardige, kleine winkels, met veel manga's, anime figuren, horloges, en ga zo maar door. Het was wat kleiner dan ik had gehad en helaas gingen veel shops wat later op de dag pas open maar desondanks heb ik eindelijk wat voor mezelf gevonden :).

20190525_12195220190525_12230720190525_123444

20190525_123303

Na hier een beetje te hebben rond gehangen en verschillende shops in te zijn geweest ben ik eerst maar even terug gegaan naar het hotel, het lag toch op de route, om wat later in de middag door te gaan naar Ginza. Nou moet ik zeggen het was ook wel even lekker om nog heel even in het hotel te stoppen om even op te frissen en een ander shirt aan te doen want vandaag was echt warm! Met 33 graden en geen wolkje aan de lucht is het zeker wel lekker maar met zoveel mensen om je heen wordt het soms ook wel even teveel en moet ik echt mijn rust bewaren :).

Ok opgefrist en wel weer op pad en op weg naar Ginza. Wat een geluk de metro die ik moet hebben komt precies op het juiste moment aan op het station en het is lekker rustig dus kan ik lekker zitten want ik moet toch nog 9 haltes dus waarom niet. En ja net uit het station weg gereden wordt er een noodstop gemaakt....veel informatie die wordt gegeven in de metro maar alleen in het Japans natuurlijk....nog geen reden om je zorgen te maken even kijken hoe de mensen om je heen reageren op wat er gezegd wordt en iedereen blijft kalm zitten en gaat verder met wat ze ook aan het doen zijn op hun telefoon. Na ongeveer 5 minuten staan we nog altijd stil en komt er eindelijk een mededeling in het Engels. En wat blijkt de reden dat we stil staan, en ook de rest van de lijnen trouwens, is omdat er een aardbeving is....zit je dan 3 verdiepingen naar beneden in een metro onder de grond en dan schrik je toch wel even ook al voel je niks schudden ofzo. Had het nou maar niet gezegd in het Engels maar iedereen zit nog rustig dus het zal wel mee vallen toch? Paar minuten later gingen we toch weer op pad en was het alsof er niks gebeurt was.

20190525_161215

20190525_165809

Hier zijn we dan in Ginza en dit zou een dure wijk moeten zijn als ik het zo mocht geloven en dit wordt al snel bevestigd als je weer bovengrond komt want als je al binnen ongeveer 200 meter drie keer een Armani winkel bent tegen gekomen....of Prada, Gucci en twee rolex winkels :P. En druk dat het hier was jezus wat een mensen massa, kennelijk veel mensen die goed in de slappe was zitten of graag window shoppen net als ik nu aan het doen ben hahaha.

20190525_162055

Even verderop kom ik weer een mooi theater tegen, ik moet je zeggen dat weten ze toch wel mooi neer te zetten hier hoor als ik weer even terug denk aan Kyoto. Oh en als een klein bewijs dat het hier echt een luxe buurt is, kijk maar eens naar de foto van de souvenir winkel die ik gemaakt heb....zelfs die ziet er duur uit :).

20190525_160026

20190525_161906

In deze wijk zit trouwens ook nog eens de flag store van Uniqlo en dat dit een flag store is dat is wel te zien aan de grote van het pand zelf, 12 verdiepingen hoog kan ik je vertellen ik kreeg het niet eens in zijn geheel op de foto :P. Hier kan ik wel naar binnen want deze winkel heeft tenminste nog normale prijzen en ondanks dat ik er zelf niks gehaald heb kan ik wel zeggen dat ze best goede en mooie kleding hebben hier hoor. Maar de winkel in A'dam waar ik een kijkje ben gaan nemen verbleekt hier toch wel bij hoor....

20190525_165209

20190525_163537

Tot slot moet ik helaas vertellen dat ik vandaag, in tegenstelling tot de planning, geen Fugu heb gegeten en dat ik dit ook niet ga doen. Zoals al eerder gezegd als ik dit eet dan doe ik dat bij een tent die ik nagezocht heb en waar ik het vertrouwen heb dat ik er goed kan eten. Dat had ik ook wel gevonden en ik ben er ook wel langs geweest maar op dat moment ging bij mij toch de gierige hollander zijn kop opsteken....Ik heb namelijk even gekeken op de menu kaart en als je een voorgerecht wilde met Fugu dan alleen al was je slechts 3800 Yen kwijt was omgerekend bijna 40 Euro is en dat vind ik het nou ook weer niet waard to be honest.

Morgen is alweer de laatste volle dag die ik heb in Tokio voordat ik me rustig aan weer moet gaan voorbereiden op mijn reis terug naar Nederland. Ik ga dan naar de hippe wijk Roppongi dus het zal mij benieuwen hoe het daar is. Zoals ik zeg morgen is de laatste volle dag ik heb uiteraard ook de maandag nog maar dan moet ik het hotel uit en op een gegeven moment toch echt richting Narita om daar het laatste hotel in te gaan voor een nachtje. Maar dat is pas overmorgen, morgen eerst nog maar eens genieten van Roppongi!

1. Pieter:
    25 mei 2019
    Jeetje...dit is snel gegaan...geniet van je laatste dag en alvast bedankt dat we mee hebben kunnen reizen met jou...