Dag 17: Tokyo, Japan

23 mei 2019 - Shinjuku, Japan

Hoi allemaal,

Nou vandaag is het dan toch gelukt om op een normale manier, zonder al die klote paraplu's en de regen, eens op mijn gemak Akihabara te ondekken. En ik kan je zeggen dat dit een erg leuke wijk is als je een beetje van manga en anime houd want ze verkopen hier echt zoveel aparte dingen. Het is aan de andere kant maar goed ook dat de koffer aan de volle kant is want ik heb wel wat dingen gezien die ik met moeite kon laten staan. Om je een idee te geven heb ik een foto gemaakt van 1 van de vele vitrines die je daar kan vinden waarin mensen hun anime figuren verkopen.

20190523_125134

Maar Akihabara is niet alleen maar dit soort zaken en gamecenters hoor, nee het wordt niet voor niks Electrictown genoemd want je kan hier echt alles vinden wat ook maar een beetje met elektra te maken heeft, of het nou voor een computer is, een verlengsnoer of een onderdeel van een stofzuiger die al 10 jaar niet gemaakt wordt de kans is zeer groot dat je het hier vind. Evenals retrogames ik heb nergens zoveel oude games voor de NES bijvoorbeeld gezien dan dat hier nog te verkrijgen is, of gewoon een hele NES of een type gameboy wat bij ons in Europa nooit is uitgekomen. Helaas waren ze bij een heleboel winkels niet zo dol op mensen die foto's nemen dus heb ik dit ook maar niet gedaan helaas voor jullie. Wel gewoon weer lekker random een toffe foto (tenminste vind ik :P) van een café.

20190523_133241

Vervolgens de metro weer ingesprongen om nog even terug te gaan naar Shibuya daar ik hier slechts een klein deel had gezien alvorens ik de vorige keer al bij het park aankwam. Nog even snel een foto genomen van het beroemde Hachiko beeld wat hier staat (en ik was niet de enige wat is het druk rondom dit beeld zeg).

20190523_141341

Gelukkig was het toevallig zo dat het deel wat ik nog niet gezien had op de route lag naar een andere bekende wijk namelijk Harajuku en ook daar was ik nog niet geweest. Wel weer 36 minuten lopen maar als je genoeg te zien hebt om je heen dan is die tijd zo voorbij :)

20190523_151239

Harajuku was zoals je kan zien op de foto ook weer een gekkehuis en daar het hier erg veilig is, is het toch altijd wel verstandig om in sommige wijken wat beter op je hoede te zijn voor zakkenrollers. Om deze reden heb ik dan ook niet echt uitgebreid foto's genomen en ben ik meer op mijn eigendommen aan het letter geweest zeker omdat je ook in deze wijk veel aangesproken wordt door mensen die je proberen een tentje in te lokken voor een drankje, wat eten, etc. Maar desondanks was het toch wel een leuk wijkje om door te gaan en je ogen uit te kijken naar de aparte kleding die ze hier dan mode noemen :P. Dat is waar deze wijk vooral bekend voor is namelijk de aparte mode die ze hier laten zien, van normale shirts tot echt rare kleding waardoor je erg eigenlijk uit komt te zien als een grote pop....of een vampier.....of gewoon een monster tja het is leuk om naar te kijken en om er vooral bij jezelf om te lachen maar ieder zijn ding natuurlijk zoals hun zich er goed in voelen wie ben ik dan om het af te kraken....maar gek vinden ja dat zal ik toch wel blijven doen :).

Na deze toch wel weer uitputtende, warme, dag even lekker bijgekomen in het hotel om voor het eten nog even een rondje te lopen door de wijk waar ik verblijf en uiteindelijk wat eten te scoren. Vandaag begon ik met een voorafje van gerookte kip met hieronder een halve avocado en eroverheen een soort van pittige mayo, de combo was echt voortreffelijk en eerlijk gezegd had ik er zo nog wel 1 genomen :P. Maar het hoofdgerecht bestond uit een Okonomiyaki, waarbij de foto kennelijk niet gemaakt is want ik denk dat ik iets te snel was, met kaas erover heen gesmolten dit keer en hij was natuurlijk weer lekker :)

20190523_190017

Morgen staat Odaiba op het programma en gaan we maar eens zien wat dat gaat brengen :)

1. Pieter:
    23 mei 2019
    Ik denk dat als je weer thuis, bent een week nodig hebt om alles te verwerken en bijtekomen. Wederom, veel plezier morgen.