Dag 12: Tokyo, Japan

18 mei 2019 - Shinjuku, Japan

Hoi allemaal,

Vandaag was het weer een zeer mooie dag met zo een 25 graden en een lichte bewolking een prima dag om lekker buiten te zijn en om me heen te kijken. Zoals gisteren vermeld vandaag zou ik onderweg gaan naar Shibuya nadat ik een Suica kaart had weten te bemachtigen en nadat ik uiteindelijk de juiste machine gevonden had was dit zo gepiept :)

20190519_001242

Dus hop de metro in en met de Yamanote lijn naar Shibuya, wat vooral een plek is om te shoppen, om daar de omgeving eens in het echt te bekijken. Shibuya is ook bekend vanwege het beeld van Hachiko en ik wilde daar nog een foto nemen maar er was bijna niet bij te komen, gelukkig ga ik later nog wel een keer want er is nog een winkel die ik moet bezoeken aldaar maar wat voor nu niet echt handig zou zijn :), en voor het drukke kruispunt waar zoveel mensen tegelijk oversteken dat het gewoon bizar is. De beste plek om hier een foto of filmpje van te maken is bij de Starbucks echter zoals te verwachten was ik niet de enige en ik kon niet het geduld opbrengen op dat moment om te proberen mezelf hier tussen te proppen voor die foto en/of filmpje dat probeer ik ook wel de volgende keer als ik hier heen ga deze week. Wel heb ik een paar andere foto's om een beetje een beeld te geven echter had ik ook gewoon de foto's van de vorige keer kunnen gebruiken want deze wijk lijkt wel veel op Shinjuku haha.

20190518_120109

20190518_111425

Vanaf Shibuya is het een klein stukje lopen naar Yoyogi park dus uiteraard ben ook ik deze kant opgelopen en bij aankomst bleek dat er een soort van eet/drink festival aan de gang was, lucky me :), met veel kraampjes die van alles aan lekkernijen verkochten en gelukkig had ik nog niet echt lunch gehad dus kon ik meteen wat kleine snacks nuttigen.

20190518_121918

20190518_122650

Het park zelf was weer erg aangenaam met heel veel locals die aan het genieten waren van dit stuk groen in de stad met picknicks en gewoon gezellig een drankje te doen in de schaduw van de bomen. Ik was zelf onder de indruk dat ik via dit park ook meteen een route had naar de volgende plek die ik wilde bezoeken namelijk Meji Shrine, helaas bleek dit niet het geval dus kon ik nog wat verder door het park wandelen naar de kant van Harajuku alwaar de ingang zich daadwerkelijk bevond maar dat was niet zo erg want zo kon ik nog wat langer genieten van dit mooie park.

20190518_123408

De ingang richting Meji Shrine is toch best wel indrukwekkend als je ervoor staat met zo een grote Tori en het lange, brede, grindpad waar volgens de verhalen van dit geloof de goden zich op verplaatsen van en naar de Shrine. Onderweg kon je ook nog langs een groot Sake rek om het zo maar even te noemen :P. Deze kruiken zouden namelijk gevuld zijn met Sake maar hoe dan ook het is wel weer een mooi plaatje om te schieten.

20190518_125315

20190518_125956

En na een wandeling over dit mooie pad kom je dan eindelijk aan bij de daadwerkelijke Shrine welke, ondanks dat ik er nu best wel wat gezien heb, toch wel weer uniek en zo mooi in detail is. Gewoon een genot om hier even rond te kijken naar de fijne details die zijn aangebracht. En ik moest ook wel even een foto nemen van het bord welke toelichting geeft over al die kleine houten plankjes die er worden opgehangen.

20190518_130629

20190518_130848

Na al dat wandelen hadden mijn voeten zich weer rustig aan in klompjes veranderd en was het tijd om even lekker te ontspannen dus weer in de metro gesprongen en even terug naar het hotel om mijzelf op te frissen en mijn voeten bij te laten komen. Op de terugweg nog even tweetal foto's geschoten waarvan 1 gewoon een random ding is en onderdeel van het Robot Restaurant hier in de straat achter mijn hotel en de andere is eigenlijk wat ik als eerste zie als ik het hotel uitkom.

20190518_180041

20190518_180436

Vandaag heb ik afgesloten met een heerlijke kom Ramen van Ichiran Ramen welke een keten is hier in Japan met naar zeggen de beste Ramen. Na kort in de rij te hebben gestaan kon ik eindelijk naar binnen om vervolgens bij een automaat je keuze te maken, je gooit je geld erin en krijgt een ticket met hierop je bestelling, vervolgens moet je weer even in de rij staan en zodra er een plekje vrij is wordt je hier naartoe verwezen en neem je plaats aan een bar met ieder zijn eigen hokje als het ware. Je kan voordat je daadwerkelijk je ticket afgeeft nog wel je Ramen aanpassen met een keuze formulier waarop je o.a. ka aangeven hoe je de noedels wil (dik, dun, zacht of juist wat meer bite), hoe intens je de bouillon wil van je Ramen en hoe pittig je deze wil hebben. Na dit gedaan te hebben druk je op je belletje en nemen ze je ticket met je formulier in en gaan ze de Ramen precies zo maken zoals jij deze hebt opgegeven. En ik moet toegeven dit was, tot nu toe, de lekkerste Ramen die gegeten heb.

20190518_183959

1. Pieter:
    18 mei 2019
    Wederom eenn prachtige reportage, alsof ik er zelf hij hen. Wat gaan WE morgen doen?