Dag 10: Kyoto, Japan

16 mei 2019 - Kioto, Japan

Hoi allemaal,

Zo vandaag was alweer de laatste dag die ik hier in Kyoto door heb gebracht. De meeste dingen wel gezien die hier goed te bereiken waren en zeker geen spijt gehad om deze mooie stad aan te doen tijdens deze reis. Het blijft toch wel heel mooi om hier te lopen en de overgang te zien van de wijken en de mensen die er in rondlopen en ook allemaal zeer vriendelijk waren.

Helaas geen echte Geisha's gezien dit keer maar wel genoeg mensen die in klederdracht rond liepen (vooral veel toeristen) en toch heeft dat ook wel wat met al die kleuren dus ik snap wel waarom dit zo aantrekkelijk is om aan te schaffen of om gewoon een dagje in rond te lopen.

Vandaag ben ik zelf veel aan de wandel geweest om toch nog eens een paar straatjes in te gaan waar ik tot nu toe niet geweest was want je weet nooit of je toevallig nog een pareltje vind met al die kleine straatjes. Niet echt gelukt om iets te vinden waar ik absoluut een foto van moest hebben maar toch was het wel leuk want hoe klein het straatje ook is er zit altijd wel weer iets, een restaurantje, een zaak waar je chopsticks kan kopen of een "massage"salon waar de heer buiten bij de deur je vraagt of je een massage wil met een blowjob....ok dat was dus het verkeerde straatje die heb je hier kennelijk dus ook gewoon verstopt zitten ondanks dat die officieel volgens de wet niet is toegestaan. Gewoon doorlopen en ze laten je dan ook meteen met rust waardoor je, ondanks dat je kennelijk in niet de beste straat loopt, je geen ongemakkelijk gevoel krijgt.

Vanavond nog wel even een tweetal foto's gemaakt die ik nog wilde maken daar het in het donker naar mijn mening beter tot zijn recht komt. 1 ervan is van het theater (helaas stond er een vrachtwagen een beetje in de weg en na 10 minuten wachten heb ik maar geprobeerd via een andere hoek een beetje degelijke foto van te maken) wat hier om de hoek zit en de ander is een winkel/streetfood tentje welke nogal in het oog springt.

20190515_235741

20190515_235909

Morgen dus met de Shinkansen op naar Tokio waar ik het laatste gedeelte van deze reis zal verblijven in Shinjuku in het Godzilla hotel aldaar :). Tot slot nog even een tweetal foto's van het eten van vanavond. Het eerste gerecht was een kipfilet met krokant velletje met kool welke was gesmoord in een pittige saus en als sidedish had ik gefrituurde kip besteld welke heerlijk mals en krokant was en een saus die ik niet echt kan omschrijven maar trust me ook deze ging er goed in met een lekker biertje ernaast :)

20190516_201936

20190516_203327