Dag 5: Osaka, Japan

11 mei 2019 - Osaka, Japan

Hoi allemaal,

Nou het is vandaag allemaal wel gelukt hoor met mij trip naar Hiroshima. Eerst naar Shin-Osaka station om hier de Shinkansen naar Hiroshima te pakken en wat een geluk de trein stond al klaar op het perron toen ik aankwam dus hoppa meteen zitten en onderweg dan maar. Ik was nog een beetje bezorgd of het allemaal wel goed zou komen want welke halte moest ik er eigenlijk uit straks? Maar dat was voor niks hoor want alles wordt keurig aangegeven/vermeld tijdens de reis waardoor je het niet kan missen! Zelf al zou je in slaap vallen tijdens de 1.5 uur durende trip bij elke halte zou je wakker worden want het muziekje voor de melding komt is meer dan hard genoeg hahaha.

Zoals gezegd 1.5 later stond ik dan op het station in Hiroshima en toen? Maar even Google Maps erbij pakken (die werkt nu overuren kan ik je zeggen :P) om te zien hoelang het nog was naar het daadwerkelijke park en dat viel op zich nog wel mee het was maar 22 minuten lopen en daar het vandaag zeer goed weer was (28 graden) besloot ik dat maar eens te gaan doen want dan zie je ook nog wat van de omgeving ipv in een bus (ja dat was ook een optie en had me ook niks gekost want kennelijk met een JR Railpas mag je van deze tourbus ook gebruik maken).

P5110017

P5110018

En na deze wandeling, met nog een stop onderweg om even wat te drinken te halen en wat te eten, was ik er eindelijk hoor het Hiroshima Peace Memorial Park en wat is dat een mooie, serene, plek in deze stad. Het is niet makkelijk te omschrijven maar het maakt toch best wel een indruk om hier te lopen, al dat moois om je heen te zien aan natuur en monumenten, terwijl je weet wat zich hier al die jaren geleden heeft afgespeeld. Ik hoop dat de foto's wederom een beetje een beeld geven van hoe mooi het is want als ik het met meer woorden moet gaan uitleggen dan wordt dit wel een heel lang verslag en denk ik dat het ook dan nog niet te omschrijven is.

P5110023P5110024P5110021P5110025

P5110026

Ps: bij de derde foto is het wat lastig te zien maar als je door die boog heen kijkt dan zie je daar in het water de Peace Flame welke zal blijven branden totdat er helemaal geen nucleaire bommen meer in gebruik zijn ter wereld.

Vervolgens weer terug gewandeld naar het station met nog even een stop bij 1 van de vele game hallen die Japan rijk is want ik wilde toch een kijken of het me zou lukken om met een UFO catcher (zoals ze die kraan machines hier noemen) een leuke prijs kon winnen. Helaas ben ik er nog niet zo goed in als een aantal die ik al had zie spelen want ik ging met lege handen weer naar buiten. Maar ergens in deze periode gaat het ook mij nog wel een keer lukken :)

Daar de trein dit keer nog niet op me stond te wachten toen ik het perron op kwam kon ik wel mooi nog even een foto schieten van de voorkant die ik jullie niet wil onthouden natuurlijk.

20190511_162040

En om af te sluiten en in de categorie wat heb ik gegeten vanavond :P nou dat is dit keer een Okonomiyaki geworden met varkensvlees. Het lijkt misschien wat aan de kleine kant maar geloof me na 1 van deze zat ik echt wel vol hoor.

20190511_204005

Morgen komt het verslag uit Kyoto want daar reis ik morgen naartoe. Wordt dus weer spannend met een nieuwe omgeving, nieuw hotel en hopelijk ook vanuit daar weer genoeg te vertellen.

1. Pieter:
    11 mei 2019
    tot zover een prachtige reportage met uitstekend geslaagde scherpe foto's
  2. Yvonne:
    11 mei 2019
    Kioto is de mooiste stad, dat vond ik echt Japan, zeker get oude centrum. Heel misschien kom je nog een echte geisha tegen! Het budo centrum is ook een aanrader, daar komen ze vanuit de hele wereld om vechtsport te keren.
    Veel plezier!