Dag 6: Kyoto, Japan

12 mei 2019 - Kioto, Japan

Tijd voor een nieuwe bestemming vandaag ik heb mezelf vanmorgen uitgecheckt bij het hotel en gelukkig kon ik de koffer en mijn rugtas daar nog even laten staan. Het was immers pas 11.00 en ik kon pas vanaf 15.00 weer inchecken bij het nieuwe hotel in Kyoto. Dus eerst maar even naar de Starbucks om een kop koffie te halen en de dag rustig te beginnen. Een laatste wandeling gedaan door Osaka om vervolgens weer naar Shin-Osaka te gaan om hier middels de Shinkansen naar Kyoto te gaan en dit was eigenlijk een zeer korte reis zoals je kan zien op mijn treinkaartje :). En ja ik heb een Railpass maar met een koffer is het altijd wel aan te raden om te kijken of je een stoel kan reserveren achterin een coupé zodat je hier makkelijk je koffer kan neerzetten en nergens meer omkijken naar hebt (dit is overigens nog gewoon gratis ook).

20190512_144050

Eenmaal aangekomen in Kyoto op naar het hotel alwaar ik een kamer geboekt heb staan in Japanse stijl en ik moet zeggen dat bevalt me zeer goed. De kamer is wat groter dan de kamer in het vorige hotel wat ook wel prettig is daar ik nu in ieder geval mijn koffer gewoon open kan neerleggen in de kamer ipv dat deze steeds gesloten en een beetje in de weg stond. Er is een klein halletje als je binnenkomt en het is meteen duidelijk dat je de schoen uit moet doen daar er een verhoging is om verder te lopen met hierin Tatami matten. Op deze matten mag je niet lopen met je schoenen of slippers, dit hoor je te doen op blote voeten of met je sokken aan natuurlijk. Er is een tafeltje en 2 (halve) stoelen, deze stoelen zijn namelijk zo laag dat als ik hierop zou gaan zitten ik denk niet meer overeind kom :P.

20190512_172750

P5120030P5120029P5120028

P5120027

Vervolgens alvast een beetje de buurt aan het verkennen geweest en het is echt een wereld van verschil hier met Osaka. Ik zit zelf in de wijk Gion wat een oude wijk is en dat is goed te zien aan de gebouwen en de straatjes, die zijn echt belachelijk krap, echter als je de brug oversteekt dan zit je eigenlijk direct weer in een luxe gedeelte. Ik had de camera maar even in het hotel gelaten maar ik heb zeker wel een aantal dingen gezien die voor zeer mooie plaatjes kunnen zorgen dus die zullen jullie in een later verslag nog wel langs zien komen.

Morgen staat Fushimi Inari-Taisha op het programma om in het echt te gaan bekijken, zal wel druk zijn wat ik zo hoor is dit namelijk een hele populaire plek om te bezoeken maar we gaan het morgen wel merken. Om af te sluiten dan nog maar even een foto van het eten, die probeer ik erin te houden, wat dit keer gewoon een simpel noedel soepje was (ik weet niet zeker of je het echt Ramen mag noemen) maar welke qua smaak zeker niet verkeerd was. En oh ja de ingang van dit restaurant was ook te mooi om niet even snel op de foto te zetten dus die doen we er ook nog maar even bij omdat het kan.

20190512_20165420190512_195926

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pieter:
    12 mei 2019
    Ik heb ff gegoogled en de wijk GION is o.a. befaamd om de vele geisha's. Veel plezier.
  2. Laura:
    Hoi Arie,
    Wat een mooie foto's zeg, je komt zeker ogen tekort! en het eten ziet er heerlijk uit. Heel veel plezier nog en geniet ervan!
  3. Pascal van Vliet:
    👌 ziet er leuk uit
  4. Tolga:
    13 mei 2019
    Ziet er geweldig uit Arie. Geniet ervan!
  5. Martin:
    13 mei 2019
    Ziet stukken beter uit van je hotelkamer. (Y)