Dag 3: Osaka Japan

9 mei 2019 - Osaka, Japan

Zo daar was ik weer na een nieuwe dag en laat ik eerst zeggen dat ik jullie reacties zeer zeker waardeer :) Ik zal proberen ook nog wel even te reageren maar meestal terwijl ik dit aan het schrijven ben is het voor mij al een stuk later natuurlijk en moet ik mijn bedje ook alweer bijna op gaan zoeken om de batterij voor de volgende dag op te laden maar ik lees ze wel allemaal met veel plezier :). Oh en voor de mensen die zich inmiddels een beetje afvragen hoe het weer hier is kan ik zeggen dat het tot nu toe geweldig weer is met gemiddeld 21/22 graden dus goed te doen om lekker rond te wandelen.

Vandaag was het dan zover ik ging naar Osaka Castle en ik moet je zeggen dat de omgeving er omheen al zeer indrukwekkend is en ik ook met veel plezier in het park heb gelopen nadat ik zelf natuurlijk ook nog het kasteel in ben geweest. Helaas mocht je in het kasteel zelf geen foto's maken en hielden ze dit zeer goed in de gaten dus heb ik vooral van het kasteel buitenaf en een paar mooie plekjes daar buiten geschoten. Hopelijk vinden jullie deze ook mooi en geeft het een klein beetje een beeld van het mooie dat ik heb gezien.

P5090003P5090004P5090006P5090008

En misschien ben ik dan wel een beetje een cultuurbarbaar maar heel eerlijk vond ik de omgeving mooier dan de binnenkant van het kasteel. Tuurlijk het is zeer informatief en er zitten best wel gave dingen tussen de expositie maar het was het net niet daar alles toch wel zeer modern overkomt en niet echt een vibe heeft van een oud kasteel aan de binnenkant. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk desondanks was het wel een zeer gave ervaring die ik rijker ben.

Na dit uitstapje even terug gegaan naar het hotel om even bij te komen want al dat wandelen en slenteren doet geen wonderen voor je onderrug die vandaag een beetje is gaan opspelen, hopelijk is dit maar eenmalig want het is niet geweldig natuurlijk :(

Na wat rust ben ik uiteraard wel weer op pad gegaan want ik wilde toch ook nog wel even naar DenDen town hier in Osaka. Dit is zoals men het noemt een klein Akihabara (Wijk in Tokyo waar jullie verder in het blog nog wel over zullen lezen). Hier kan je veel Elektronica, Manga en Anime gerelateerde spullen vinden en met 1 winkel waar al 6 verdiepingen zijn met alleen maar Manga en Anime mag je wel zeggen dat dit klopt. Helaas niks gekocht want 1 ik kan het toch niet lezen en 2 je ziet door de bomen het bos niet meer op een gegeven moment hahaha.

En over door de bomen het bos niet meer zien dat gevoel heb ik toch ook wel met de metro hoor pfff soms is het best nog wel even uitvogelen welke lijn je moet hebben en als je dat dan eenmaal weet....welk platform want voor je het weet ga je precies de andere kant op en kom je nog niet waar je wezen moet (nog niet gebeurd bij mij trouwens :P) maar met de hulp van de vriendelijke mensen hier kom je altijd wel op het goede station uit :)

Om te sluiten zal ik nog even met jullie delen wat ik vandaag als avondmaal heb genomen namelijk Yakisoba. Zoals je kan zien op de foto hieronder is dit een noedel gerecht met van alles erin. In dit geval: bacon, groente, garnalen en schelpdieren (alleen weet ik niet welke maar ze smaakte goed). Het restaurant zit dicht bij mij hotel, slechts 400 meter lopen, en is zeer uitnodigend met een zeer gezellige eigenaar die echt ze best doet om je jezelf welkom te voelen.

P5090009

Morgen wordt weer een spannende dag want ik moet niet alleen weer met metro in Umeda zien te komen maar vanuit daar ook nog eens met de Shinkansen naar Hiroshima en terug natuurlijk.

1. Pieter:
    9 mei 2019
    Dus weer een fantastische dag. You're living your dream :-) Volgens mij ben je met al die inspanningen ook nog eens aan het afvallen :-)
  2. Pascal van Vliet:
    Ziet er leuk uit man!
    Veel plezier en niet te veel eten he 🤪
  3. Suzanne de ruiter:
    9 mei 2019
    Ziet er top uit en als ik het zo lees zou ik daar echt verdwalen komt niet goed🤣 en niet weten wat je eet haha rustig aan met je rug je moet nog even wel gave foto's😘
  4. Helga:
    9 mei 2019
    Hé Arie , ik zie nu pas dat ik een reactie kan geven ,wat leuk !
    Erg gaaf om op deze manier jou avonturen te volgen .
    Sterkte morgen in Hiroshima ,liet vandaag Yvonne je reisplan zien en vertelde mij dat dit erg indrukwekkend was .
    kijk uit naar je blog .