Dag 2: Osaka Japan

8 mei 2019 - Osaka, Japan

Zo allemaal dag 2 is alweer ten einde voor mij terwijl het bij jullie nu net bijna 17.00 is dat blijft toch wel een vreemd idee.

Voor vandaag had ik het idee om naar Dotonbori te gaan en veel foto's te maken van deze omgeving maar dat laatste blijft toch nog wel lastig als je zoveel om je heen te zien hebt en vooral ook zoveel mensen! Heel eerlijk is vergeet soms gewoon om foto's te maken van dat wat ik zie maar hopelijk kunnen de paar die ik gemaakt heb jullie blij maken. Ik beloof morgen zal ik beter mijn best doen om mooie plaatjes te schieten :).

P5080049P5080051P5080052P5080050

Maar goed Dotonbori is het dus geworden en eigenlijk zou ik ook nog wat bekende overdekte winkelstraten aan doen maar die had ik tijdens het rondstruinen op dag 1 al gezien. Ik ga nog wel een terug maar 2 dagen achter elkaar dat schiet niet op dus ben ik maar een beetje verder gaan struinen en kwam ik op een gegeven moment toch weer ergens waar ik dag 1 al geweest was Namba dus weer verder aan de wandel :), toch even wezen kijken in 1 van de vele speelhallen die ze hier hebben en man wat een lawaai is het daarbinnen en dan ben ik nog niet eens in een Pachinko hal geweest want dat zou nog erger moeten zijn. Helaas ook hier geen foto's eigenlijk omdat ik niet zeker wist of dit wel toegestaan was en om nou op dag 2 al gedonder te krijgen hahaha.

P5080053

Na veel straatjes doorgelopen te hebben kwam ik uiteindelijk toch weer in Namba terecht en was het ook wel tijd om eens wat te gaan eten want na al dat lopen moet er toch ook wel weer wat in om de motor te laten lopen. Dus ben ik Namba Station in gelopen, want zoals jullie later ook nog wel zullen zien is het bij sommige stations een stad onder de stad met winkels, banken en dus ook eet tenten. Voor nu nog geen Sushi maar Katsu wat eigenlijk gewoon een soort van gefrituurd gerecht is in dit geval varkenshaas met Miso soep, een berg kool en witte rijst.

20190508_191202

Morgen staat Osaka Castle o.a. op het programma dus daar zal ik vast wel weer heel wat meer foto's kunnen nemen.

Groetjes,

Arie

1. Suzanne de ruiter:
    Hi Mop

Ziet er top uit? Ook nog lekker gewinkeld? hahahaha mooie foto's geniet er maar lekker van.

Xx Suus
  2. Linda:
    Hey Arie
    Andere wereld hè, op deze manier zijn we toch een beetje erbij! Heel veel plezier!
    Geniet en voed je ogen😉

Groetjes linda
  3. Pieter:
    8 mei 2019
    Ik ben heel benieuwd naar jouw reportage betreffende Osaka Castle. Tot zover een mooi verslag.
  4. Arie:
    9 mei 2019
    Hoi allemaal,
    Even een reactie dan maar op de reacties...Ik heb nog niks gekocht Suus en ik weet waar je op doelt :P pas nou maar op want anders koop ik het wel en je weet wat er dan moet gebeuren :D

Linda: Ja echt een heel andere wereld maar oh zo mooi ondanks dat helemaal zo spannend is.

Pieter: Nou hij staat er hoor hopelijk bevalt het je :)