Dag 7: Kyoto, Japan

13 mei 2019 - Kioto, Japan

Hoi allemaal,

Niet de eerste keer deze vakantie heb ik toch de plannen wat om moeten gooien. Dit keer niet door een trein die ik niet kon nemen gelukkig maar meer door de natuur....Het was vandaag namelijk de warmste dag die ik tot nu toe heb gehad met een temperatuur van 30 graden gedurende de dag. Het is dus een doe rustig aan dag geworden die eigenlijk voor morgen op de planning stond.

Ik ben in de ochtend dan ook lekker aan de wandel gegaan aan deze kant van de brug, ofwel het oude gedeelte en wat een kalmte en rust heerst er in de straten achter (dit is daarentegen niet echt te zeggen van de "hoofdstraat" want die was nog altijd druk met mensen) en hier kon ik gewoon echt genieten van de gebouwen en de mensen om mij heen die rustig hun eigen ding aan het doen waren. Helaas heb ik er geen foto van maar ik zag zelfs nog een bruidspaar die bezig waren met hun eigen foto's. Ik vond het niet gepast om dan als een toerist hier omheen te hangen om ook maar foto's te nemen dus ik heb het even bekeken op een afstandje terwijl ik genoot van de omgeving.

P5130032P5130034

P5130033

Toch maar even de hoofdstraat ook uitgelopen, nou ja gesjokt want zoals gezegd het is hier druk, en ik weet ook inmiddels waarom het zo druk is naast het feit dat er veel kleine winkels zijn er zit namelijk aan het einde van de straat een shrine welke kennelijk door veel mensen bezocht wordt. Dus ook ik moest natuurlijk even een kijkje nemen en dat viel niet tegen. In dit geval had je naast de hoofd shrine veel kleine eromheen welke allemaal een eigen betekenis/god hebben, zo ving ik op bij 1 ervan dat het een shrine is voor het konijn welke je wens/droom met zich mee zou nemen naar de maan om hier deze te brengen naar de god die dit voor je werkelijkheid zou kunnen maken. Of er meer aan het verhaal zit/zat weet ik dan weer niet want ik kreeg alleen het einde mee omdat ik toevallig langs een gids kwam lopen op dat moment toen hij zijn groep dit stond te vertellen.

P5130036P5130037P5130039

P5130038

Na even terug te zijn gegaan naar het hotel om even bij te komen van de warmte ben ik later in de middag de brug maar weer even overgegaan om in het "moderne" gedeelte nog even te gaan kijken en ik wilde toch graag nog wel even kijken op de Nishiki Market, wat eigenlijk gewoon een lange straat is met kraampjes waar ze allerlei verse producten verkopen (vooral vis) met een grote selectie aan kleine hapjes om even snel te snacken. Zoete kauw als ik ben ging voor een Melon Pan met hierin roomijs. Een Melon Pan is feitelijk gewoon een zoet broodje met suiker erop om het nog iets zoeter te maken maar wel zeer smakelijk (ook zonder ijs) met een zalige krokante buitenkant en heerlijk zacht en luchtig aan de binnenkant.

20190513_17273320190513_16023420190513_164045

20190513_171150

Morgen ga ik een nieuwe poging ondernemen om daar te geraken waar ik vandaag niet gekomen ben. Ik denk dat het nu wel goed gaat komen daar het morgen een stukje aangenamer wordt met 23 graden en lichte bewolking. En dan nog even snel wat ik voor het avondeten had....Dit keer een echte Ramen (met gyoza's maar die staan niet op de foto :P)

20190513_204332

1. Yvonne:
    13 mei 2019
    Zo grappig, heb daar ook gelopen.
    Mijn meest bijzondere reis ooit! Geniet er van.
  2. Karine:
    13 mei 2019
    Hee Arie,
    Mooie foto’s. Het oude gedeelte is erg mooi en kleurrijk. Wat betreft die kleine lekkere hapjes dan ga ik voor t zoete broodje iets verleidelijker dan dat andere hapje op de foto😋..
  3. Irma:
    14 mei 2019
    Bijzonder weer allemaal, leuk om zo met je mee te kunnen kijken. Ben wel even benieuwd of je ook een wens hebt gedaan bij het konijn...Veel plezier verder!
  4. Pascal van Vliet:
    14 mei 2019
    Bugs bunny ook gezien 🤪 whats up doc... geintje tussen door geniet er van we horen het uitgebreid als je terug bent.
  5. Helga:
    14 mei 2019
    🤣🤣dat heb jij weer alle school klassen een uitje op dezelfde plek als jij !!!!
  6. Helga:
    14 mei 2019
    Ik hoop dat je nog een beetje heb kunnen genieten van alles ondanks de drukte , have fun 💋