Dag 16: Tokyo, Japan

22 mei 2019 - Shinjuku, Japan

Hoi allemaal,

Vandaag was gelukkig weer een goed dag qua weer met een lekkere 22/23 graden en licht bewolkt. Ideaal om de wijk Asakusa nogmaals in te gaan maar nu zonder dat er een festival gaande is waardoor het toch net even iets makkelijk is om rustig om je heen te kijken en te genieten van deze mooie wijk.

Deze wijk is heel anders dan de andere wijken in Tokyo met een heel eigen sfeer. Veel rustiger lijkt het te zijn en opener het deed me een beetje denken aan de mix van Osaka en Kyoto, aan de ene kant het open gevoel van Osaka en aan de andere kant het oudere beeld wat je krijgt zoals ik had in Kyoto.

20190522_133814

Om te beginnen ben ik eerst maar eens een kijkje gaan nemen bij Senjo-ji, de oudste tempel in heel Tokyo, en wat een geweldige plek is dit in deze metropool. Er is veel te zien naast de hoofd tempel wat dit een zeer indrukwekkende plek maakt. Dit was echt weer zo een rust momentje in de reis en ik heb hier dan ook best nog een lange tijd rond gelopen en gezeten om te genieten van zowel mensen kijken en de gebouwen om mij heen. Om vervolgens weer de drukte en de gekte in te gaan die hoort bij de winkelstraat die naar de tempel toe loopt vol met souvenir winkels zoals je kan opmaken uit de foto's.

20190522_133959

20190522_13412720190522_13421120190522_13535120190522_13522520190522_13550420190522_13512420190522_13511520190522_135138

20190522_140033

Vervolgens ben ik nog een beetje aan het ontdekken geweest en tja het zou Japan niet zijn als je dan wel weer ineens iets raars tegenkomt waardoor je bij jezelf denkt....wtf dachten ze hier? Zeg het mij maar waar het je aan doet denken ik heb zo mijn eigen idee maar ja dit is gewoon echt zoals het is op een gebouw, gewoon omdat het kan?

20190522_140625

Tot slot ben ik nog door Kappabashi Dogu-Gai gelopen en dit is een straat met echt alleen maar winkels die gericht zijn op alles wat met keukenwaar en restaurants te maken heeft, ik ben geloof ik 1 verdwaalde schoenenwinkel tegengekomen, de rest is alleen maar gericht op horeca en thuiskeukens. Zo heb je een winkel die alleen maar koelkasten en vriezers verkoopt, veel winkels die potten en pannen hebben of verschillende soorten stoommandjes, ik heb zelfs een winkel gezien met alleen maar ticketmachines zoals waarover ik vertelde bij Ichiran Ramen of waar ze plastic modellen verkopen van allerlei soorten gerechten zoals veel restaurants hier gebruiken om hun menu aan te prijzen. En dan natuurlijk de vele speciaal zaken die verschillende messen aanbieden :) wat een genot was dat om die meesterwerken te zien, alleen wat minder als je naar de prijskaartjes kijkt in sommige gevallen :P, en ook hoeveel soorten er zijn in verschillende staalsoorten (Damascus, RVS, Carbon Steel) en zijn er allemaal aparte messen in stijl en waarvoor ze gebruikt dienen te worden. Zoals ik al opmerkte een genot om alleen al naar te kijken.

Terug in het hotel even de voetjes hun rust gegeven want die krijgen er nog altijd van langs kan ik je zeggen, die hebben een vakantie nodig na mijn vakantie hahaha, om vervolgens maar eens wat te gaan eten. Dit keer heb ik gekozen om te gaan voor Yakiniku wat eigenlijk gewoon simpelweg een Koreaans BBQ restaurant is waar je zelf je vlees, groente en vis kan grillen op een kleine ronde BBQ die voor je in de tafel zit.

20190522_195720

Om te beginnen eerst maar een klein voorafje van wagyu beef sushi (meestal in de middag met lunch al wel ergens normale sushi gehad dus waarom niet), om vervolgens mezelf te trakteren op een Bibimbab, waar ik al bezig was om door te husselen toen ik dacht aan de foto dus denk maar in dat er een heerlijk gebakken eitje ook nog op lach, een een heerlijk stuk wagyu steak en moet je eens zien op de foto's hoe lekker dit eruit ziet :).

20190522_20091220190522_20051720190522_200522

20190522_200814

Tot zover weer het verslag van vandaag. Morgen ga ik terug naar twee wijken namelijk Shibuya en Akihabara. Akihabara lijkt me duidelijk waarom gezien mijn verslag van gisteren en Shibuya omdat ik nog een heel deel niet gezien blijk te hebben wat ik toch wel heel graag nog even wil zien.

1. Franciska:
    22 mei 2019
    Nou hier ben ik dan. Ik geniet elke dag van jouw mooie verhalen🥰 zo mooi geschreven en met de plaatjes er bij is het makkelijker een voorstelling te maken. Prachtige natuur en niet te vergeten lekkere eten. Mijn dochter lief is stinkend jaloers op jou en Japan is ckr een must voor haar ☺️ Als zij flink door spaart mag mama misschien nog mee 😉. Geniet er nog van 🙋🏻‍♀️