Dag 15, Tokyo, Japan

21 mei 2019 - Shinjuku, Japan

Hoi allemaal,

Helaas vandaag niet zo heel veel te vertellen daar de dag eigenlijk in het water is gevallen door de regen. Er moest natuurlijk wel een dag tussen zitten waar het pijpenstelen zou regen, ze voorspelde het al een paar keer maar tot nu toe elke dag toch geluk gehad.

Echter vandaag heeft het praktisch de hele dag hard geregend en ook al heb ik wel een jas bij mij voor de regen, welke echt wel goed werkt, is dat nutteloos voor de rest van het lichaam en was mijn broek bijvoorbeeld al helemaal doorweekt nog voor ik bij het station was aangekomen (pakweg 700 meter van het hotel), want ja ik heb het uiteraard wel geprobeerd.

Tegen het einde van de middag begon het wel wat minder te regen dus toch nog maar een keer mijzelf eraan wagen en ik ben uiteindelijk wel in Akihabara geraakt echter was het niet prettig om daar in dit weer te lopen waardoor ik er maar kort geweest bent. Ondanks dat het een stuk minder regende had bijna iedereen wel een paraplu open wat het zicht heel erg hinderde en maar goed dat ik een bril heb aan de ene kant want ik denk dat ik anders wel een stuk of 4 keer een oog kwijt zou zijn geraakt....

20190521_161307

20190521_162443

Toch doorgezet en uiteindelijk maar uiteindelijk ben ik denk ik maar een uurtje in deze wijk geweest want op dat moment was ik het een beetje zat geworden met de paraplu's en de regen welke er voor zorgde dat ik ongeveer elke 3 minuten de bril, welke mij voor uitstekende ogen goed beschermde, moest afnemen om een beetje droog te kunnen maken zodat ik weer wat zag want ik heb een model zonder ruitenwissers hahaha. Dat wordt later in de week toch nog maar een keer proberen terug te komen om deze wijk eens goed te onderzoeken want dit lijkt mij toch wel een leuke wijk.

Morgen wordt volgens de voorspellingen wel weer een droge dag en ga ik terug naar de wijk Asakusa, welke tot op heden toch wel mijn favoriete wijk is, om nu het geen feest meer is eens op mijn gemak te bekijken en een bezoek te brengen aan Senjo-ji welke de oudste tempel is in heel Tokio. Tot slot zoals jullie gewend zijn doe ik jullie een paar foto's toekomen van het avondeten welke vandaag bestond uit: gegrilde kip en gyoza :) en dit was ook het moment waarop ik bedacht hoe dom ik eigenlijk ben geweest want in plaats van Akihabara had ik eigenlijk beter naar Nagano Broadway kunnen gaan, wat een compleet overdekt centrum is met 6 verdiepingen zodat ik geen last had gehad van de regen.....tja beter laat dan nooit ergens aan denken dan maar hahaha.

20190521_194929

20190521_194624

1. Laura:
    22 mei 2019
    Hoi Arie,
    Nou, met die regen denk je vast nog wel even aan Nederland, hahaha.
    Mooie foto's Arie, geniet nog maar even.
    Groetjes, Laura