Dag 14: Tokyo, Japan

20 mei 2019 - Shinjuku, Japan

Hoi allemaal,

Zoals gisteren al onthult ben ik vandaag naar de wijk Chidoya geweest en ik moet eerlijk bekennen dit was niet de leukste wijk om naartoe te gaan. Helaas soms schiet je ook weleens mis en vandaag was toevallig die dag.  Reden hiervoor is omdat ik op een gegeven moment toch de realisatie kwam dat deze wijk echt een zakelijke wijk is met veel hoge kantoor gebouwen en dus eigenlijk een beetje saai voor de gemiddelde toerist. Maar om er toch nog wat van te maken zal ik vandaag met jullie delen :)

Laat ik maar weer eens beginnen met de metro want hoewel ik er steeds beter in wordt blijft het toch een doorn in het oog hoor zoveel verschillende lijnen en ingangen voor de metro. Google maps weer aangezet en ik moest eerst even een stukje lopen om bij de juiste halte te komen om de juiste lijn naar Chidoya te kunnen pakken. Dit is niet erg het was maar 700 meter en kon ik lekker nog een beetje om me heen kijken echter toen ik er volgens Google maps zou zijn.....tja vind de ingang dan maar eens hahaha. Wat blijkt deze ingang zat in de hal van een kantoorgebouw, heel logisch, en het heeft me ook niet rustig 10 minuten gekost om dit te vinden ofzo....mede door dat ik het niet wilde vragen ik bedoel hoe moeilijk kan het nou helemaal zijn :P

Eenmaal aangekomen in Chidoya liep ik eigenlijk meteen al tegen een deel van het park aan welke ik toch al op de actie lijst had staan daar deze aansluit op de tuinen van het paleis.

20190520_133500

Wel eerst even een goede klim maken op de oude stenen trap en dat ziet er op de foto misschien niet zo uit maar dat waren flinke stappen die je moest nemen om omhoog te geraken kan ik je zeggen. En dan heb ik nog wel langere benen dan de gemiddelde japanner die hier loopt en ik kan je zeggen dat de opstappen best hoog waren dus voor hun is het bijna springen denk ik :)

20190520_133726

Na wat rond gelopen te hebben in dit park, richting het paleis, kwam ik dan eindelijk bij de poort aan voor de toegang tot de tuinen. En zoals mij al eerder gebeurt is tijdens deze trip wil het toeval ook nu weer dat de tuinen en dus ook het paleis vandaag afgesloten waren voor bezoekers....deja vu iemand?

20190520_13555720190520_141848

20190520_143511

Dus op naar het volgende item op de agenda namelijk Tokyo Station en dan vraag je jezelf misschien af waarom naar het station willen gaan je ziet er toch al genoeg als je steeds naar andere wijken gaat? Dat klopt maar dit station is ergens toch wel uniek daar er onder de grond een heel winkel centrum is waar je bijna zou kunnen verdwalen zo groot is het.

20190520_144909

20190520_152614

Na hier een aardige tijd te hebben rond gelopen, een snack gehaald te hebben en een bak koffie te hebben gedronken, rustig aan maar weer richting Shinjuku gegaan. Bij het uitkomen van het station, wederom een andere uitgang dan dat ik normaal zou doen, zag ik een gebouw wat ik toch echt wel even een foto van moest nemen, gewoon omdat ik het een mooi gebouw vond :) en ja zoals je kan zien op deze foto het was vandaag wat minder qua zon maar desondanks toch nog een lekkere 22 graden.

20190520_160244

Morgen een nieuwe dag dan maar en dan ga ik naar Akihabara waar zeker genoeg te doen en te zien is maar dat zullen jullie morgen wel lezen. Voor nu sluit ik af met het avond eten wat dit keer bestond uit allemaal kleine gerechtjes, soort van tapas zou je kunnen zeggen, onder het genot van een lekker biertje. Oh en omdat ik dat nog niet gedaan had doe ik er ook nog maar even een foto bij van het uitzicht wat ik heb hier vanuit mijn kamer op de 15e verdieping.

20190520_19525820190520_19572220190520_20132120190520_20162320190519_233648

1. Irma:
    21 mei 2019
    Ziet er weer prachtig uit allemaal. Wel jammer dat ze jou niet in die parken willen hebben, hahaha. Maar zo te lezen doe je wel wat aan je conditie ook met al dat rondlopen en die trappen. Lekker bezig op vakantie!